неділя, 16 грудня 2012 р.

Куріння у ресторанах та на зупинках заборонено

     16.12.2012 року в Україні набуває чинності закон, який забороняє паління у громадських місцях.
     Згідно з ним, забороняється куріння тютюнових виробів, а також електронних сигарет і кальянів у приміщеннях закладів ресторанного господарства, на стаціонарно обладнаних зупинках маршрутних транспортних засобів, у підземних переходах, у під’їздах житлових будинків, на дитячих майданчиках, у ліфтах і у транспорті загального користування, у приміщеннях та на території закладів охорони здоров’я; навчальних закладів; спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд та закладів фізичної культури і спорту; у приміщеннях об’єктів культурного призначення; органів державної влади та органів місцевого самоврядування, інших державних установ.
     Забороняється, крім спеціально відведених для цього місць, куріння тютюнових виробів у приміщеннях підприємств, установ та організацій усіх форм власності; готелів та аналогічних засобів розміщення громадян; гуртожитків; в аеропортах та на вокзалах.
    Власник, уповноважені ним особи або орендарі відповідних споруд чи окремих приміщень зобов’язані відвести спеціальні місця для куріння, сумарна площа яких не має перевищувати 10 відсотків загальної площі відповідної споруди чи приміщення, обладнані витяжною вентиляцією чи іншими засобами для видалення тютюнового диму
    За розміщення попільничок або куріння у приміщеннях закладів ресторанного господарства - тягне адміністративну відповідальність від однієї тисячі гривень до десяти тисяч гривень.
За невідведення спеціальних місць для куріння, необладнання їх витяжною вентиляцією чи іншими засобами для видалення тютюнового диму, нерозміщення відповідної інформації – також від 1 тисячі до 10 тисяч гривень.
     Нагадую, що штраф для відвідувачів-курців - 50-170 грн, якщо людину впіймали з цигаркою перший раз, і 170-340 грн - для злісних порушників.

четвер, 6 грудня 2012 р.

Перегляд судових рішень у зв’язку з нововиявленими обставинами в цивільному судочинстві

Порядок перегляду судових рішень у зв’язку з нововиявленими обставинами у цивільних справах регулюється главою 4 розділу V Цивільного процесуального кодексу України (далі – ЦПК).

При цьому важливо зазначити, що протягом останнього року положення ЦПК щодо провадження у зв’язку з нововиявленими обставинами було суттєво змінено.

Зокрема Законом України “Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення порядку здійснення судочинства” від 20.12.2011 р. № 4176-VI внесено зміни, якими встановлено трирічний строк для подання заяви про перегляд у зв’язку з нововиявленими обставинами з підстави встановлення обставин, що мають істотне значення для справи, визначено порядок та строки відкриття провадження за нововиявленими обставинами, змінено процедуру розгляду судом заяви про перегляд, встановлено можливість ухвалення судом за результатами розгляду заяви нового рішення, а також удосконалено порядок оскарження судового рішення, ухваленого за результатами провадження у зв’язку з нововиявленими обставинами.

четвер, 18 жовтня 2012 р.

ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ПОРЯДКУ ОБЧИСЛЕННЯ І СПЛАТИ ЄДИНОГО СОЦІАЛЬНОГО ВНЕСКУ

Фінансова відповідальність
(ч.11 ст. 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" N 2464-VI від 08.07.2010 р.).

Зміст порушення
Розмір штрафу
Ухилення від взяття на облік або несвоєчасне подання заяви про взяття на облік платниками ЄСВ,  на яких поширюється дія Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців" від 15.05.2003 р. N 755-ІV (п. 1 ч. 11 ст. 25 Закону N 2464)
10 НМДГ (170 грн.)
Несплата (неперерахування) або несвоєчасна сплата (несвоєчасне перерахування) єдиного соцвнеску (далі – ЄСВ) (п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону N 2464)
10% своєчасно несплачених сум

середа, 10 жовтня 2012 р.

Збитки - 2010


     Вищий адміністративний суд України надав роз’яснення стосовно податкових збитків 2010 р. (Інформаційний лист ВАС України від 13.09.2012 № 2019/12/13-12).
    До складу валових витрат другого календарного кварталу 2011 року підлягає включенню сума від'ємного значення об'єкта оподаткування за перший квартал 2011 року, яка, у свою чергу, розраховується з урахуванням у складі валових витрат першого календарного кварталу 2011 року сум від'ємного значення, що утворилися станом на 1 січня 2010 року, а також тих, що виникли протягом 2010 року.  

середа, 3 жовтня 2012 р.

Оскарження наказу керівника ДПС про проведення перевірки


 Наказ керівника органу державної податкової служби на проведення перевірки не підлягає адміністративному оскарженню. 

Документальна планова перевірка органами ДПС


Планові перевірки
Одним із різновидів податкового контролю, відповідно до пп. 62.1.3 ст. 62 ПКУ, є перевірки. Органи СБУ, внутрішніх справ, податкової міліції, прокуратури та їх службові особи не можуть брати безпосередньої участі у проведенні перевірок, здійснюваних органами ДПС, та проводити перевірки суб'єктів підприємницької діяльності з питань оподаткування (ст. 61 ПКУ). Таке право є лише у працівників ДПС, вони можуть проводити такі види перевірок:
– камеральні;
– документальні (планові та позапланові);
– фактичні перевірки.
З усього розмаїття перевірок документальна планова є чи не найглибшою та всеохопною. Саме на неї податківцям відведено найбільше часу, саме за її наслідками найчастіше нараховуються найбільші фінансові санкції.

Від’ємний показник фінансових результатів від операцій з цінними паперами


Комітет Верховної Ради України з питань фінансів, банківської діяльності, податкової та митної політики надав роз’яснення щодо від’ємного показника фінансових результатів від операцій з цінними паперами (Лист Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, банківської діяльності, податкової та митної політики від 10.09.2012 р. N 04-39/10-990).

Особливості ведення книги обліку доходів ФОП-єдинниками


ДПС роз'яснила особливості та порядок ведення книги обліку доходів ФОП-єдинниками (Лист Державної податкової служби України "Щодо порядку сплати єдиного податку для фізичної особи - підприємця" від 27.09.2012).

середа, 26 вересня 2012 р.

Від’ємний показник фінансових результатів від операцій з цінними паперами

Комітет Верховної Ради України з питань фінансів, банківської діяльності, податкової та митної політики надав роз’яснення щодо від’ємного показника фінансових результатів від операцій з цінними паперами (Лист Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, банківської діяльності, податкової та митної політики від 10.09.2012 р. N 04-39/10-990).

вівторок, 11 вересня 2012 р.

ДПС надала роз’яснення щодо коду УКТ ЗЕД у податкових накладних (Лист Державної податкової служби України від 16.07.2012 № 19145/7/15-3417-20 "Щодо коду УКТ ЗЕД у податковій накладній").

понеділок, 27 серпня 2012 р.

ЄСВ на виплати за цивільно-правовим договором


ПФ надав роз’яснення щодо нарахування ЄСВ на виплати за цивільно-правовим договором (Лист Пенсійного фонду від 04.05.2012 № 10341/03-20 "Щодо нарахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування").

Ідентифікація клієнтів банками


Нацбанк рекомендує банкам самостійно визначати документи, що посвідчують особу для ідентифікації клієнтів банку (Лист Національного банку "Щодо визначення переліку документів, що посвідчують особу" від 09.08.2012 N 18-311/4607-7991).